Tupac


Lyrics


Still I Rise
1999

Letter to the President
Still I Rise
Secretz of War
Baby Don't Cry (Keep Ya Head Up II)
As the World Turns
Black Jesuz
Homeboyz
Hell 4 a Hustler
High Speed
The Good Die Young
Killuminati
Tear Drops and Closed Caskets
Tattoo Tears
U Can Be Touched
Y'all Don't Know Us

 

Letter to the President

Uhh.. dear Mr. President
Whas happenin?
I'm writin you because, s**t is still real f**ked up in my neighborhood
Pretty much the same way, right around the time when you got elected
Ain't nothin changed
All the promises you made, before you got elected..
.. they ain't came true

[2Pac]
Tell me what to do, these ni**az actin up in the hood
Send mo' troops, dear Mr. President
(Me and my homies is wonderin what's goin on.. holla!)
Tell me what to do, these ni**az actin up in the hood
Send mo' troops..

Why should I lie, when I can dramatize?
ni**az fell victim to my lyrics, now traumatized
Simply by spittin I've been blessed given riches, enemies suspicious
cause I'm seldom in the company of bi**hes
Plus the concepts I depict, so visual, that you can kiss
each and every trick or bi**h, inside the s**t I kick
My heaviest verse'll move a mountain
Casualties in ma*s amounts, brothers keep countin
f**k the friendships, I ride alone
Destination Death Row, finally found a home
Plus all my homies wanna die, call it euthanasia
Dear Lord, look how sick this ghetto made us, sincerely
yours I'm a thug, the product of a broken home
Everybody's doped up, ni**a what you smokin on?
Figure if we high they can train us
but then America f**ked up and blamed up
I guess it's cause we black that we targets
My only fear is God, I spit that hard s**t
In case you don't know, I let my pump go
Get ?ride for M'Thulu? like I ride for Geronimo
Down to die, for everything I represent
Meant every word, in my letter to the President

Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops
(What should I do?)
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops

[Kastro]
Oh youse a ball in the White House, I hope you comfortable
cause yo I spend my nights out, with the lights out
under the safety of darkness, amongst the crazed and the heartless
and young soul bros, ready to rode a starship
Launch it, leave a ni**a flat for scratch, the Godless
I gotta get chips, but you can't understand that
Wanna ban rap? Stand back, before you get hurt
It's the only thing makin pay besides smoke and work
On a mission listen more chips my goal and position
First on my decision I realized the same ni**a
Trippin to drastic measures tryin to get stacks of cheddar
Muh'f**kers hate cops, wait it ain't gettin better
But you keep, tellin us, that it is
while your motherf**kin troops keep killin our kids, dig
Don't be surprised if you see us
Dumpin with nuttin but artillery to free us, motherf**ker

Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops

[Edi Amin]
Strapped and angry, with no hope and heartbroke
Fightin first my trained brain until it's not so
It's hostile, ni**az lick shots to watch the glocks glow
Cadres of coppers patrol us like we some animals
And it ain't no peace, my peace a piece on my streets
to people beefin and things, squeakin on they beefs for weeks
Mr. President, it's evident, nobody really care
for a struggle out the gutter, twenty-two with gray hair
I was raised to raise hell, frail and my heart stale
So I'ma bring hell to earth until my heart fail
But y'all play fair, give me and mine, I'll share
Til y'all show us you care, it's gon' be mayhem out here
Me and these 223'sll freeze the biggest with ease
I'm still a ni**a you fear, bring the beast to his knees
and I've been born to represent, for that I've been heaven sent
And I meant, every word, in my letter, to the President

s**t is still f**ked up y'all
And y'all wonder when it's gon' get better
and it ain't gon' get better

[2Pac]
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up..

Heavenly Father may I holla at you briefly
I wanna meet the President, but will he meet me?
He's scared to look inside the eyes of a Thug ni**a
We tired of bein scapegoats for this capitalistic drug dealin
How hypocritical is Liberty?
That blind bi**h ain't never did s**t for me
My history, full of casket and scars
My own black nation at war, whole family behind bars
And they wonder why we scarred, thirteen lookin hard
Sister had a baby as an adolescent, where was God?
Somewhere in the middle of my mind
is a ni**a on the tightrope, screamin let him die
Can't lie I'm a thug, drownin in my own blood
Lookin for the reason that my momma's strung out on drugs
Down to die, for everything I represent
Meant every word, in my letter to the President

[Big Syke]
Blacks is broke, think it's a joke that we livin low?
Y'all sniffin blow and postin what they hittin fo'?
Tell the secretary it's necessary we get paid
Look what you made, little kids gettin sprayed
Day after day, and night after night
Battles and wars to the daylight
We might change and rearrange if you do somethin
Til then we gonna keep it comin, Mr. President
Hehe
And I meant every word in my letter to the President
[2Pac]
Word motherf**kin life
f**k this ni**a think?Cuttin taxes, takin off welfare
We 'sposed to just sit here, go broke and die, starvin?
Motherf**kers crazier than a motherf**kin ??
ni**a this Thug Life, Westside Outlaw Immortalz ni**a
We fin' to hustle til we come up

Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops
Dear Mr. President, tell me what to do
These ni**az actin up in the hood, send mo' troops

Dear Mr. Clinton, s**t
It's gettin harder and harder for a motherf**ker
to make a dollar in these here streets
I mean s**t, I hear you screamin peace
But we can't find peace
til my little ni**az on these streets get a piece
I know you feel me cause you too near me not to hear me
So why don't you help a ni**a out?Sayin you cuttin welfare
That got us ni**az on the street, thinkin who in the hell care?
s**t, y'all want us to put down our glocks and our rocks
but y'all ain't ready to give us no motherf**kin dollars
What happened to our 40 acres and a mule fool?
We ain't stupid
Think you got us lookin to lose
Tryin to turn all us young ni**az into troops
You want us to fight your war
What the f**k I'm fightin for?
s**t, I ain't got no love here
I ain't had a check all year
Taxin, all the blacks and
police beatin me in the streets
f**k peace

These ni**az actin up in the hood, send mo' troops


Still I Rise

Dear Lord
As we down here, struggle for as long as we know
In search of a paradise to touch (my ni**a Johnny J)
Dreams are dreams, and reality seems to be the only place to go
The only place for us
I know, try to make the best of bad situations
Seems to be my life's story
Ain't no glory in pain, a soldier's story in vain
And can't nobody live this life for me
It's a ride y'all, a long hard ride

[2Pac]
Somebody break me I'm dreamin, I started as a seed the semen
Swimmin upstream, planted in the womb while screamin
on the top, was my pops, my momma screamin stop
From a single drop, this is what they got
Not to disrespect my peoples but my poppa was a loser
Only plan he had for momma was to f**k her and abuse her
Even as a little seed, I could see his plan for me
Stranded on welfare, another broken family
Now what was I to be, a product of this heated pa*sion
Momma got pregnant, and poppa got a piece of a*s
Look how it began, nobody gave a f**k about me
Pistol in my hand, this cruel world can do without me
How can I survive? Got me askin white Jesus
will a ni**a live or die, cause the Lord can't see us
in the deep dark clouds of the projects, ain't no sunshine
No sunny days and we only play sometimes
When everybody's sleepin
I open my window jump to the streets and get to creepin
I can live or die, hope I get some money 'fore I'm gone
I'm only 19, I'm tryin to hustle on my own
on the spot where everybody and they pops tryin to slang rocks
I'd rather go to college, but this is where the game stops
Don't get it wrong cause it's always on, from dusk to dawn
You can buy rocks glocks or a herringbone
You can ask my man Ishmael Reed
Keep my nine heated all the time this is how we grind
Meet up at the cemetary then get smoked out, pa*s the weed ni**a
That Hennessey'll keep me keyed ni**a
Everywhere I go ni**az holla at me, "Keep it real G"
And my reply til they kill me
Act up if you feel me, I was born not to make it but I did
The tribulations of a ghetto kid, still I rise

[Ta'He]
Still I (still I) I rise (I rise)
Please give me to the sky (the sky)
And if (and if) I die (I die)
I don't want you to cry

[Hussein Fatal]
I stay sharp as always
Runnin ya bricks with blitz, through ya project hallways
Dumpin crews like two's, ni**a all day
Secrets of war prepare me for the worst
A life that's lavish full of cabbage or a life that's in a hearse
But now my dreams it seeems though, be placin triple beams and things bro
Diamond pinkie ring got the loot poppin out my jeans

[Outlawz]
Now I plan to keep my glock cocked
If trouble was searchin for me then why not?
Show em what I'm made of plus raised on, on my block
Chancellor Ave, where many turn to the street, thugs snatchin bags
We out for power, makin cash it wasn't fast it'll make me mad
I'm just like, pimpin
My homey on the corner with his gat tucked, in
Youngest they buckin somethin the life he leads
the life he don't need, don't we all know
He tryin to rise up and we just go doe, still he rise

[Outlawz]
Dreams of lost hope
I hit the strip broke where the fiends get coke
and still I rise now I float cowards ghost
Whenever we come around, I'm runnin down
clutchin a pound, live as sirens, duckin the sound
I used to hustle with my moms til the sun came
My homey Harm doin time from this drug game
Stolen cars, war scars, born a Outlaw
Behind bars, go to sleep just to see the stars
Freedom is ours, though we trapped on a firm block
Crackheads only ten learn to duck cops

[Khadafi]
In ninety-six my glock's my plastic, pa*sion for blastin bastards
No faces for open caskets, peelin ya cap backwards
Ya cowards ain't prepared for pistol practice
I send my missiles through your mattress
Leavin holes in your body like a cactus
While me and my crew be boppin more greens than topic
and loot to keep the seams in my motherf**kin jeans poppin
Leavin ya spleen to pick up
Half of you ni**az is softer than a Snicker
Let's go to war and see who draw quicker
and still I rise, and still I rise...

[Ta'He]
Still I (still I) I rise (I rise)
Please give me to the sky (the sky)
And if (and if) I die (I die)
I don't want you to cry

Still I (still I) I rise (I rise)
Please give me to the sky (the sky)
And if (and if) I die (I die)
I don't want you to cry

[some little kid]
Y'all ni**az fake
All day everyday
So now I got roller blades, bi**h
Thought you knew
Your mouth is rich
C'mon pops, let's go..


Secretz of War

[Chorus (E.D.I. Amin):]

You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz

[E.D.I. Amin]
War Time
War Time, it's either yourz or mine
Outlawz be on a grind, and a mission to shine
And ride on em', leave em' stuck and fucked from the gate
Set it straight, regulate
wit' a bomb I'm about to detonate (Boom!)
Hesitate, aww, now you know what
ya'll niggaz were here to go
If you know it was good for ya
Buncha toy souljahs all dressed in fatigue
But I'm Edi Amin on a mission to make em bleed
Nigga what?, Nigga who?
It was cool? and at you?, what the fuck is gone do?
Barbecue and boo-hoo
Ride or die, get money all at the same time
Split the pie with the homie, ball at the same time
Any nigga splippin', fall at the same time
We all links in the chain, tryin to gain, do time
We all see the sunshine
But when you could do yourz, we'll bring these muthafuckas war

[Chorus (E.D.I. Amin):]

You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz

[2Pac]
As I approach the scene, from smokin' green
Got my eyes closed, niggaz so cold on my foes
I make em' die froze
Watch me make em' bleed, make em' G's
Lord help me wit'it
Got me paintin' pictures of a mil-ticket
Help me get'it
See me and pray for options
but the pressures nonstop
Niggaz get the pistol poppin'
And watch they body drop
I'm a lethal threat, watch me hit your set
Flash on, blast on them bitch-made niggaz wit' my mask on
Do it for profit, plus I'm, lookin for punks to bust on
If you ain't screamin' WestSide, you can get the fuck on
I'm seein' demons hittin' weed
Got me hearin' screamin'
Scared to go to sleep, watch the scene like a dope-fiend
Probably be punished for it, though you can't ignore it
I live the life of a thug nigga, and die for it
Niggaz pass the clip and watch me bring em to the floor
I got some shit that they ain't ready for (What you got?)
I got the Secretz of War

[Chorus (E.D.I. Amin):]

You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz

[Yaki Kadafi]
We do this thug life shit, like 4, 5, 6, dick em'
Down wit' no rounds left up in the pound when the sounds (Here we go)
Squeeze the lead off, I blow his mutha fuckin' head off
Signal all the other outlawz to get this shit set off
Yaki Kadafi, it ain't a cop here to stop me
These streetz is black hockey and raw we get sloppy
Put a pamper on your silly ass prestyle grammar
Locked in the slammer, while I'm layed cocked back like a hammer
Ya'll newly weds that in honey moons, times bout up
Ya'll, that means I leave no trace found with you face, bounce, stuck
Your pig scanners can't come close touch or even hit me
Doin' my dirt, puttin' in work, you see shit, what you gonna do?

[Chorus (E.D.I. Amin):]

You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
Yo, we go to war

[Young Noble]
We check the murder rate percentage
Niggaz is finished
Get blood checks from clinics
This thug shit is in us
Flowin' through my system, you a victim
Blunts, I twist em', fuck the whole world
It's us against them
you got some heat? Pull it out
Cock the hammer if you wit' it, don't make
No difference here, with the 25 to life sentence
We already doin' life on the streetz
Like algae, niggaz be heated, when they walkin' the beat
This shit is flaky, makin' backs shaky, niggaz hate me
Scared to face me, knowin' that the Outlawz blaze me
Pull me up on game, put me up on a hustle
Once I suck my money muscle, all the G's got devils
Movin' shit like a dollar, beatin' niggaz like Rodney
Turn a killa like Kadafi, and a nuke stream to stop me

[Chorus (E.D.I. Amin):]

You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
You either ride wit' us, or collide wit' us
It's as simple as that for me and my niggaz
We go to war

[2Pac]
Bring it on
And all you lil' young ass souljahs
You play this shit back about fifteen times
You'll have enough game to roll up in a club or somethin
Teach these bitches a lil' somethin', you know what I mean?
Secretz of muthafuckin' War....


Baby Don't Cry (Keep Ya Head Up II)

[2Pac]
I feel you {uhh} .. (baby don't)
but you can't, you can't give up
{Hey.. 2Pac what?}

[2Pac + H.E.A.T.]
Baby don't cry, I hope you got your head up {Outlawz}
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up {Keep ya head up}

[2Pac]
Now here's a story bout a woman with dreams
So picture perfect at thirteen, an ebony queen
Beneath the surface it was more than just a crooked smile
Nobody knew about her secret so it took a while
I could see a tear fall slow down her black cheek
Sheddin quiet tears in the back seat; so when she asked me,
"What would you do if it was you?"

Couldn't answer such a horrible pain to live through
I tried to trade places in the tragedy
I couldn't picture three crazed ni**az grabbin me
For just a moment I was trapped in the pain, Lord come and take me
Four ni**az violated, they chased and they raped me
Even though it wasn't me, I could feel the grief
Thinkin with your brains blown that would make the pain go
No! You got to find a way to survive
cause they win when your soul dies

[2Pac + H.E.A.T.]
Baby please don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up {never give up}
Baby don't cry, I hope you got your head up {never give up}
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry

[Edi Amin]
Uhh
Forget him girl (forget him girl) he ain't gon' never change
ain't no hater but that ni**a lost in the game
After the bright lights and big thangs
he probably could loev you, but he in love with the struggle
Everyday, his mind on gettin mo' (gettin mo')
and never your feelings, he's chasin millions fo' sho'
Uh oh (uh oh), now you bout to have his baby? (dayamn)
Another wild-a*s ni**a that's gon' drive you crazy
You got too much, mo', livin to do - I'm spittin this to you,
cause you deserve more than what he givin to you (that's right)
Beautiful, black, precious, and complicated
A new millennium dime piece, so fine she
got em all stuck standin still when she come through
Baby take a little mo' time, love'll find you
And show us the sky's blue somebody other than me
gon' give you everything you need, feel me?
{Don't cry-ahhhhh..}

[2Pac + H.E.A.T.]
Baby don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up {you'll be alright}
Baby don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up {you'll be alright}
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up {keep your head up}
Baby don't cry, I hope you got your head up {never give up}
Even when the road is hard, never give up {no no.. ohhhh}
Baby don't cry

[Young Noble]
I'm tryin to do all that I can, from jump
Now you losin, you was choosin the wrong man
Dealt the wrong hand, you was young and beautiful
Lost and turned out, what you let that ni**a do to you? (Damn)
I knew her since elementary, she blew a kiss to me
Wrote me a note in crayon, wantin to get with me
We was kids, now she got three kids
They see their father e'ryday, and they don't know who he is
Seen him last night, homey roll a E-cla*s
Mad cheese in the stash, still a deadbeat dad
I bring her, Pampers and food, just to stop through
but those, ain't my seeds, nuttin really I could do (nah)
I feel pity for you, you ain't even his wife
Seventeen with three kids, locked down for life
Shoulda chose me, she bout to O.D. from the pressure
Hell nah I won't let her {BABY DON'T CRY}

[2Pac + H.E.A.T.]
Baby don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up {you'll be alright}
Baby don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up {baby don't cry}
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up {baby baby baby}
Baby don't cry, I hope you got your head up {no..}
Even when the road is hard, never give up {no-ohhhh}
Baby don't cry, I gotta keep your head up
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry, you got to keep your head up
Even when the road is hard, never give up {ooooh baby}
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry, I hope you got your head up {keep your head up}
{keep your head up, never give up}
Even when the road is hard, never give up, baby don't cry

[Young Noble]
Uhh, uhh, yeah, don't give up {you'll be alright}
Don't cry, don't cry, don't cry

[2Pac + H.E.A.T.]
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up
Baby don't cry, I hope you got your head up
Even when the road is hard, never give up, baby don't cry

[Edi Amin]
For all the ladies {Soulshock, Karlin}
Baby don't cry
Got to keep your head up {keep your head up}
Makaveli the Don {head up} aight?


As the World Turns

[2Pac]
As the world turns..
As the world turns my ni**az grow and grow and grow
and get dough and roll and ride
ni**az die and mommas cry
ni**az got alibis and suicides and homicides
and three strikes and yo' life and my life and times change
And ni**az fame, as the world turns..

Though I walk thru the valley of hell the shadow follows me
Wisdom hard to swallow tomorrow expect apologies
You probably panic, stranded in search of a better planet
Realism hard to understand, we stand slanted
and still stranded, merciless thieves stole the best of me
I pray to black Jesus to please take the rest of me
And still, the best of us build, and reach monetary gains
Some of us kill, but still, most of us can change
if we search deeper, god bless the hustler, curse the first sleeper
Enemies get beside me, flows go deeper inside
We we ride plots keep all my enemies blinded
Time will soon show, a thought can last for years
Outshinin them fakes smile plastic tears
like last year, ni**az stuck in the past, and it's clear
Just some busta a*s bastards allergic to cash this year
Makaveli for the Mob, M-O-B
Killin bustaz is my motherf**kin job, him or me
Lyrically fatally driven, ni**az reported missin
My competition dead or in prison, as the world turns...

[Chorus: Darryl 'Big D' Harper, (Tupac - in background)]

(Turns.. turns, turns, turns, and turns
My ni**az grow and grow and grow
and gettin dough and dough and dough
from this state to that state
from this cell to that cell, as the world turns)

As the world keeps turnin round and round
It's gon' be goin round as the world turns.. and steady turnin

[Young Noble]
As the world turn burnin paths, starin through my rearview
It's a war goin on, and the President is in too
I hear Tu-Pac sayin, "Watch em they'll kill you"
Sippin Thug Pa*sion, scrub actin like he feel you
Steady plottin, ready or not; Outlawz lost
but not forgotten, from Gittere to Compton
A spitter of the hotness, long timeness
So like six I ain't never been rich
I need cream, to buy Ellene a dream house
She no longer fiend out y'all, Outlawww

[Napoleon]
Another lonely ni**a with a 12-gage pump
with a 12-hour rush to run and get this money, f**k these punks
Road rules I swim in the dirt, I stay in some skirt
I hit where it hurts, I ride or die for my turf
I ride or die for Makaveli the legendary war thug ni**a
Kadafi betta unslug this ni**a, Seike betta undrug this ni**a
Out of the buildin we street children with no souls
Our hearts gon' stay cold, the war gon' stay on
We serve em, like Pac told us to, catch em wet with the tec
Hit em in the neck and watch him die like he supposed to
Napoleon the front line soldier, front times over
Rider for the mightly dollar rather drunk or sober
ni**a talkin thug walkin all through yo' squad
Y'all ni**az scared by a dog, I got my fo'-fo' for y'all
It's like a hot, heated day homie, warfare don't play homie
Better be prepared than try to dunk away from these strays homie
Worlds turn, thangs burn, all in one shot
Rest in peace to the fallen soldiers, all that we got
As the world turns..

[Chorus: Darryl 'Big D' Harper, (Tupac - in background)]

(And my ni**az roll and ride, hahaha
ni**az gettin swoll out
And it don't stop and it don't quit
That real s**t! As the world turns..
ni**az die for
How many you ni**az try for this? As the world turns
Murderin methods.. haha OUTLAW!)

As the world keeps turnin round and round
It's gon' be goin round as the world turns.. and steady turnin
As the world keeps turnin round and round
It's gon' be goin round as the world turns..

[E.D.I. Amin]
Only haters caught feelings, when my homie caught millions
And acquired the desired status of boss livin
We cross driven, cornered into a life that's hellish
Payin our dues with bloodshed, ain't s**t y'all could tell us
Fellas - mount up, it's time for battle, it's on now
Two worlds collidin armies ridin soldiers, gone wild
Sometimes I think my glory days was back in my youth
I sought too for family, but I got it lost in these ounces
Now as the world turns court adjourns, I'm sentenced to burn
The cost of my sins too much, nuttin left to earn

[Kadafi]
October 9th 1977 first day out my baby carriage
Married my Mack-11 hit the block playin
Only five years up in this bi**h, poppa runnin from the Feds
Puttin peanut butter on the walls to hide his prints
Me on my own, not yet grown but only man of the home
to protect my zone in these streets I roam
Dough on d-low, downin straight shots of Cristal Brothers
Hundred dollar snot box on cee-lo, f**k eighth
I need a kilo, got a plot, move my block down state
Got the drop on the spot, movin pounds of weight
f**k my fate and lots of loot to burn, a hustler's yearn
for this dirty money earned as this crooked world turns

[Chorus: Darryl 'Big D' Harper (repeats as Tupac speaks)]

[2Pac]
Hahaha.. as the world turns..
and turns and turns and turns.. haha
This for the soldiers out there involved in the everyday struggle
Hopin to bubble, keep on hustlin, as the world turns
Money come and go, hoes come and go, foes come and go
Friends come and go.. my soldiers, stay eternal
Outlaw Immortalz, dedicated
I send this to black Jesus, only he can feed us
When you need us, as the world turns
Throw this s**t in the deck, hahah
ni**az gettin chin checked
From the East to the West best to wear a vest
ni**a we ain't the ones to test, f**k you
As the world turns
Outlaw ridahs, Mutah right beside us
Camillion, wanna make a million
Haha legit, as the world turns.. haha..
Burn baby burn

[Napoleon]
A lot of ni**az get burned as the world turns
A lot of ni**az gettin burned as the world turns..
Gettin burned as the world turns


Black Jesuz

[2Pac]
Searching for Black Jesus
Oh yeah, sportin jewels and s**t, yaknahmean?
(Black Jesus; you can be Christian
Baptist, Jehovah Witness)
Straight tatted up, no doubt, no doubt
(Islamic, won't matter to me
I'm a thug; thugs, we praise Black Jesus, all day)
Young Kadafi in this bi**h, set it off ni**a..
What?

[Kadafi]
I do my shootin's on a knob, prayin to God for my squad
Stuck in a nightmare, hopin he might care
Though times is hard, up against all odds, I play my cards
like I'm jailin, shots hittin up my spot like midnight rains hailin
Got me bailin to stacks more green; Gods ain't tryin to be trapped
on no block slangin no rocks like bean pies
Brainstorm on the beginnin
Wonder how s**t like the Qu'ran and the Bible was written
What is religion?
Gods words all cursed like crack
Shai-tan's way of gettin us back
Or just another one of my Black JesuS traps

[Storm]
Who's got the heart to stand beside me?
I feel my enemies creepin up in silence
Dark prayer, scream violence - demons all around me
Can't even bend my knees just a lost cloud; Black Jesus
give me a reason to survive, in this earthly hell
Cause I swear, they tryin to break my well
I'm on the edge lookin down at this volatile pit
Will it matter if I cease to exist? Black Jesus

[2Pac]
All hail, the pressure no endeavor can fail
Some missin souls turn to hoes when exposed to jail
In times of war we need somebody raw, rally the troops
like a Saint that we can trust to help to carry us through
Black Jesus, hahahahaha
He's like a Saint that we can trust to help to carry us through
Black Jesus

[Young Noble]
Outlawz we got our own race, culture, religion
Rebellin against the system, commence to lynchin
The President ain't even listenin to the pain of the youth
We make music for eternity, forever the truth
Political prisoner, the two choices that they givin us
Ride or die, for life they sentence us
Oh Black Jesus, please watch over my brother Shawn
Soon as the sky get bright, it's just another storm
Brothers gone, now labeled a statistic
Ain't no love for us ghetto kids, they call us nigglets
History repeats itself, nuttin new
In school I knew, e'rything I read wasn't true
Black Jesus

[2Pac]
To this click I'm dedicated, criminal orientated
An Outlaw initiated, blazed and faded
Made for terror, major league ni**az pray together
bi**hes in they grave while my real ni**az play together
We die clutchin gla*ses, filled with liquor bomblastic
Creamated, last wishes ni**a smoke my ashes
High sigh why die wishin, hopin for possibilities
I'll mob on, why they copy me sloppily
Cops patrol projects, hatin the people livin in them
I was born an inmate, waitin to escape the prison
Went to church but don't understand it, they underhanded
God gave me these commandments, the world is scandalous
Blast til they holy high; baptize they evil minds
Wise, no longer blinded, watch me shine trick
Which one of y'all wanna feel the degrees?
bi**hes freeze facin Black Jesus

[2Pac]
All hail, the pressure no endeavor can fail
Some missin souls turn to hoes when exposed to jail
In times of war we need somebody raw, rally the troops
like a Saint that we can trust to help to carry us through
Black Jesus

[Kastro]
Some say, some day, some how, some way, we gon' fail
And it ain't hard to tell, we dwell in hell
Trapped, black, scarred and barred
Searching for truth, where it's hard to find God
I play the Pied Piper, and to this Thug Life, I'm a lifer
Proceed, to turn up the speed, just for stripes
My Black Jesus, walk through this valley with me
Where we, so used to hard times and casualties
Indeed, it hurt me deep to have to sleep on the streets
And haven't eaten in weeks, so save a prayer for me
And all the young thugs, raised on drugs and guns
Blazed out and numb, slaves to this slums
This ain't livin... Jesus

[singers repeat in background 3X]
We believed in you
Everything you do
Just wanna let you know, how we feel
Black Jesus!

Searchin for Black Jesus
It's hard, it's hard
We need help out here
So we searchins for Black Jesus
It's like a Saint, that we pray to in the ghetto, to get us through
Somebody that understand our pain
You know maybe not too perfect, you know
Somebody that hurt like we hurt
Somebody that smoke like we smoke
Drink like we drink
That understand where we coming from
That's who we pray to
We need help y'all


Homeboyz

[2Pac]
Oh s**t, caught that ni**a alone
Ain't that a bi**h
Hey, uh, this one here is, uhh
for them ni**az that be Johnny Dangerous when they be f**kin fifty deep
But they be f**kin cowards when they by theyselves
You know who I'm talkin about
(You know who I'm talkin about) that's right
You ain't s**t without your homeboys
You ain't s**t without your homeboys
You ain't s**t without your homeboys

Now
Now everytime I see you cats is rollin in packs
For the life of me I cannot see why you don't know how to act
Love to clown when you deep, but when you on that solo creep
out on the streets you don't hear a peep
ni**a it's a god damn shame, somebody explain
why they sent a Bad Boy to play a grown man's game
Tear that a*s out the frame, completely get that a*s kicked
Woke up on the street but you'll be sleepin in the casket
How long will it last, ni**a don't ask, just be first to blast
Outlaw on the mash tryin to be the first to see some cash
My s**t's cla*sic, like my ni**a Nate
Go get the tape, we keep the nation anticipatin until we break
Money made me evil, court cases got me stressed
ni**az aimin at my head but I still wear my vest
I don't give a f**k motherf**kers I'm loc
They all duckin when my gun smoke
cause you ain't s**t without your homeboys
You probably run at the sound of funk
I give a f**k, you ni**az is punks
Without your homeboys, you be the first to reach in your trunk
You scary ni**az is punks, you ain't s**t without your homeboys
ni**a, punk a*s motherf**ker
You ain't s**t without your homeboys
Throw your hands up you little trick, coward motherf**ker

[Young Noble]
Like Yak said, how the f**k you gonna shoot me rocks
When you got the Outlaw 'Pac s**ttin ya box
You was lookin real weak walkin down the street
Now a ni**a thirty deep, oh you wanna beef
Talk cheap, shoot a ni**a the fair one
Your homies like f**k it, what's this you the only scared one
(faggot a*s) Damn son, close call I bet
Now down around the way you gets no respect
They like that Outlaw ni**a played you out
We could have took it to the firfth I would I have laid you out
ni**az be actin all different when they dogs come around
Watch em act like bi**hes when Outlawz draw down
They all clown, better yet they all stunned
You the type to have a gun and never blazed it once
Get y'all banana split, you ain't Emmanuel
Outlawz you'll never forget
Makaveli the Don get a call y'all
Turnin these streets into Vietnam
Where your homeboys, homeboy

[2Pac]
You ain't s**t without your homeboys
My thug ni**az, I love ni**az
From small time crooks to big-time drug dealers
My homeboys, the only thing a ni**a got left
I love my ni**az to death, we ain't s**t without our homeboys
.. You know what time it is
I ain't s**t without my homeboys
Hey, tell em the story how you came up ni**a

Now I was born alone, took my first joint and I got high alone
Now I'm an Outlaw ni**a, I never die alone
Me and my ni**az is so close, it's complicated
One ni**a smokin and drinkin, and yet we all faded
My ni**a Edi had a son we all happy
Cause now that little ridah got to deal with eight daddies
My ni**az cry, we all cry, and all ride
To rectify the problem, motherf**kers they all die
Been tryin to make a million, by hustlin since my adolescense
From crack dealin to rap villian, my new profession
Who wanna see me at eight deep, f**k 3D
You coward a*s motherf**kers'll never see me
Bustin with automatic straps, my raw raps like good crack
ni**az fiendin, I got em comin back
Until I die, they label me as a ridah
Forever, my ni**az be together

Ain't s**t without your homeboys
Thug ni**az I love ni**az
From small time crooks to big-time drug dealers
Without your homeboys, the only thing a ni**a got left
I love my ni**az to death
We ain't s**t without our homeboys
(without our homeboys)
Love my ni**az to death
We ain't s**t without our homeboys
Love you ni**az to death


More Lyrics from Still I Rise Tupac Album



Visit these other interesting sites!

Hosted in Yaia.com